Slovenska gospodarska zveza je 28. novembra 2025 na Gorenjskem izvedla zaključni dogodek letošnjega čezmejnega projekta MAJ – Mreža Alpe Jadran, ki je bil tokrat posvečen izjemno aktualni temi digitalizacije in umetne inteligence. Zaključni program je potekal v eni najbolj prepoznavnih slovenskih destinacij – na Bledu, kar je bil pomemben in nameren poudarek letošnje izvedbe.
Dogodek sta organizirala in vodila zaposlena SGZ, mmag. Katarina Wakounig in Daniel Gallob, ki sta z vsebinsko zasnovo, programskim vodenjem ter povezovanjem partnerjev poskrbela za strokovno, dinamično in mednarodno obarvano srečanje.
Pomen izbire lokacije – povezovanje mladih zamejcev s Slovenijo
Poseben poudarek letošnjega zaključka je predstavljala odločitev organizatorjev, da se projekt sklene na znani slovenski lokaciji, na Gorenjskem, s čimer je SGZ želela mladim zamejcem iz štirih držav regije Alpe-Jadran približati slovenske pokrajine, gospodarstvo in sodobne razvojne prakse.
Da je bila izbira še kako smiselna, potrjuje tudi anketa udeležencev, ki je pokazala, da je bila večina prav prvič na Blejskem gradu. Mladi so ob tem izpostavili izjemno kombinacijo kulturne dediščine, sodobnega turističnega pristopa in navdihujočega pogleda na digitalno prihodnost slovenskega turizma.
IEDC – Bled School of Management
Dogodek se je začel s sprejemom in predavanjem na IEDC – Bled School of Management. Gostiteljica, prof. dr. Danica Purg, je predstavila vlogo šole kot enega vodilnih mednarodnih centrov menedžerskega izobraževanja. Udeleženci so prejeli dragocen vpogled v izobraževalne prakse, ki združujejo akademsko odličnost, kreativnost in sodobne tehnologije.
Sledilo je kosilo v Restavraciji Špica, ki jo vodi nekdanji veslaški prvak Jani Klemenčič. Gostitelji so poskrbeli za prijeten, sproščen in domač sprejem v duhu pristne blejske gostoljubnosti.
Blejski grad – turizem, digitalizacija in UI
Popoldanski del je potekal na Blejskem gradu, kjer sta udeležence pozdravila mag. Lea Ferjan, direktorica Zavoda Bled, ter ekipa Jezeršek gostinstvo, ki je pripravila tradicionalno kulinarično pogostitev s kremšnitami.
Predstavljen je bil sodoben pristop k digitalnemu oglaševanju in vključevanju umetne inteligence v turistične storitve, upravljanje destinacij ter grajenje prepoznavnosti na globalnih trgih.
Conditus, d. o. o.
Poseben del programa je bila predstavitev podjetja Conditus, d. o. o., ki jo je vodil g. Andrej Pogačar. Predstavil je:
* digitalizirane procese podjetja,
* uporabo UI pri analitiki in trženju,
* večjezične in ciljno usmerjene kampanje na družbenih omrežjih,
* inovativne produkte, kot je NBA-77 kremšnita, pripravljena za Luko Dončića.
Zahvala partnerskim organizacijam
SGZ se iskreno zahvaljuje vsem trem zamejskim organizacijam, s katerimi že vrsto let uspešno gradi mostove med gospodarstvom, mladimi in idejami prihodnosti. Ravno stabilno čezmejno sodelovanje je tisto, ki projektu MAJ omogoča trajen vpliv in razvojno vizijo.
Pogled naprej
Zaključek na Bledu je zaokrožil leto izjemno bogatih izkušenj, strokovnih srečanj in prekomejnih zamejskih povezovanj. SGZ se že veseli nadaljevanja projekta v prihodnjem letu – z novimi tematikami, novimi priložnostmi in novimi generacijami mladih, ki želijo prispevati k razvoju regije Alpe Jadran.
Se vidimo prihodnje leto!
Urad Vlade Republike Slovenije za Slovence v zamejstvu in po svetu
Erjavčeva 15
1000 Ljubljana
tel: +386 1 230 80 00
fax: +386 1 230 80 17
E-pošta: urad.slovenci@gov.si
2022 © Vse pravice pridržane.

