Po poletnem premoru je Ameriško-slovenska izobraževalna fundacija (ASEF) v četrtek, 20. oktobra, organizirala prvi jesenski pogovor cikla ASEF zgodba. Tokrat so štipendisti ASEF spoznali Nika Slavniča, generalnega direktorja marketinga v enem najhitreje rastočih tehnoloških podjetij HTEC Group, ki je specializirano za razvoj IT-tehnologij.
Niko Slavnič je podjetnik s številnimi izkušnjami v Srednji in Vzhodni Evropi in temeljnim znanjem ter ustvarjalnimi veščinami pri razvoju poslovanja. Diplomiral je iz programov na Harvard Business School, Univerzi v Amsterdamu, na CEEMAN’s International Management Teachers Academy in na Univerzi v Ljubljani. Svoje znanje in izkušnje redno deli kot predavatelj in gostujoči govornik na panelnih predstavitvah in delavnicah. Napisal je nekaj knjig, najnovejša uspešnica pa je knjiga z naslovom The Slovenia book, ki je izšla že v 3. nakladi v več kot 10.000 izvodih.
V pogovoru s štipendisti/-kami ASEF je predstavil lastne izkušnje s slovenskimi in tujimi startupi. Izpostavil je pomen globalnosti v današnjem svetu in kako pomembno je, da se lotimo globalnih izzivov. Izkušnje, ki si jih nekdo pridobi v tujini, predstavljajo veliko prednost. “Če gremo v tujino, se tam prilagajamo ne samo trgu, ampak tudi ekipi, ki je prav tako globalna”, je povedal govorec.
Spregovoril je tudi o tem, kako se razlikujeta kulturi startupov in podjetništva v Evropi in Ameriki ter opisal ekosistem startupov v Sloveniji. Mreženje je zagotovo pomembno, še pomembneje je, da vsak podjetnik razmišlja globalno in se ne osredotoča samo na lokalni trg.
Ker je Niko Slavnič intenzivno vpet v slovenski startup svet, je štipendistom/-kam opisal, na podlagi česa izbira startupe, ki jim bo pomagal lažje vstopiti v poslovni svet. Pri tem je izpostavil, da mentorira tiste startupe, za katere misli, da jim lahko s svojim znanjem in obsežno mrežo doda dodano vrednost.
Na koncu se je dotaknil tudi njegove vloge v podjetju HTEC Group, ki je od leta 2020 povezano tudi s Slovenijo, kjer zaposlujejo tehnološke talente. Že v svoji akademski karieri se Niko Slavnič ukvarja z dinamiko podjetij samorogov (unicornov). V treh letih njegove kariere v HTEC Group je podjetju uspelo postati samorog. Govorec je opisal različne faktorje, ki so pripeljalii do tega, in kakšne strategije so bili pri tem uporabljeni.
Pogovor je vodila Tjaša Šavorič, štipendistka ASEF 2021. Projekt ASEF zgodba izvaja ASEF s podporo Urada RS za mladino in Urada za Slovence v zamejstvu in po svetu.

Urad Vlade Republike Slovenije za Slovence v zamejstvu in po svetu
Erjavčeva 15
1000 Ljubljana
tel: +386 1 230 80 00
fax: +386 1 230 80 17
E-pošta: urad.slovenci@gov.si
2022 © Vse pravice pridržane.